sobota 21. dubna 2018

FIONA CUMMINS: Chrastění kostí

Psychopat děsivější než Hannibal Lecter....je psáno na přebalu. Fakt? Tak to jsem zvědavá. Vařím kafe a jdu na ni.....


Clara Foleyová je pětiletá holčička, která zmizí po cestě ze školy. Vydala se na ni sama, i když ji měla hlídat matčina známá. Vydala se na ni proto, že se ji smáli....jako vždycky....je totiž jiná.

Jakey Frith je malý kluk, který chodí do školy, spolužáci ho mají rádi, i když si s nimi nemůže hrát. I když mu musí s mnohým pomáhat....je totiž jiný.

Jinakost je právě to co oba spojuje a pro co si je vyhlídl ON.

Můra všech rodičů se stane skutečností. Dvě rodiny postihne tragédie v podobě ztracených dětí.

Detektivka Etta je tou, která to má vyřešit. Už kdysi měla případ se ztracenou holčičkou...je nevyřešený, což je její noční můra. Spolu s rozpadajícím se manželstvím. O to víc chce vyřešit tyto případy. Dá to toho všechno, skoro i sama sebe.



Výborný nápad na příběh. To, proč si únosce a vrah, vybíral právě tyto děti je zajímavě zvrácený. Je to tak bizarní a zajímavé, že to může být ( třeba pro fanatické sběratele) až pochopitelné. A o to je to děsivější.

Celý příběh je temný, je v něm ukázáno jak moc taková tragédie rozbíjí rodiny. Jak i nepatrná lež může mít obrovský dopad na život člověka.

Co musím knize vytknout. V knihách bývá nepsaným pravidlem, že vrah se v životě či příběhu lidí prolíná skoro od začátku. Je tam jaksi skrytý a nepostřehnutelný, ale vy si na konci knihy, až už víte můžete říct: " Aha, tak už tady jsem si mohla všimnout, že...."
Což mi tady malinko chybělo.


To nic nemění na tom, že kniha byla opravdovým thrillerem a můžu ji doporučit. Jen s tím Hannibalem si nejsem jistá :-)

Děkuji nakladatelství BARONET, které mi ji zaslalo k napsání názoru. Koupit ji můžete TADY.


HODNOCENÍ



ANOTACE

Plánoval dobře. Vede dva životy. V jednom je stejný jako kdokoli jiný. Ale v tom druhém je správcem morbidního muzea své rodiny.
Nyní nastal čas na rozšíření sbírky. Je připraven nasytit svou posedlost, je na lovu.
Jakey Frith a Clara Foyleová mají něco společného. Mají něco, co on potřebuje.
Začíná děsivá hra na kočku a myš mezi hrozivým sběratelem, Jakeyho otcem a Ettou Fitzroyovou, detektivní seržantkou, která únos dětí vyšetřuje.

Příběh knihy Chrastění kostí Fiony Cummins je zasazen do londýnské čtvrti Blackheath a zkoumá ten šev temnoty, který prochází námi všemi. Zápas mezi světlem a stínem, vykoupením a pomstou.

4 komentáře:

  1. Anotace zní dost morbidně ;-). Ale thillery mám docela ráda, tak pokud na ni narazím...

    OdpovědětVymazat
  2. Já sice moc detektivky nečtu, ale tahle mě docela zaujala, mrknu na ní:D.
    Windy pink style

    OdpovědětVymazat
  3. Podle anotace to zní jako dost temné čtení, ale přesto mě kniha zaujala :) Skvělá recenze :)

    OdpovědětVymazat
  4. Tohle vypadá zajímavě, někdy určitě zkusím. :)

    OdpovědětVymazat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.