úterý 17. října 2017

(M)učednice

Většinou se z názvu knihy nedozvíte skoro nic a občas všechno......

Když mi z nakladatelství LEDA přišla knihy (M)učednice, trochu jsem se obávala, že bude o týrání, mučení, utrpení. A ještě k tomu dětí. Toto téma mi drásá nervy, přesto jsem jich pár četla a musely jít z domu. Například kniha Pokoj nebo Už nejsem vaše dcera.


  
Tato je ale jiná. Je o tom čeho jsem se obávala, ale nepopisuje to. Všechno je naznačeno....Kniha je prioritně o něčem jiném.

" Jenže malá dětská srdíčka jsou orgány velice křehké. Krutý začátek na tomhle světě je může zkroutit do prapodivných tvarů."
                                                          Carson McCuller, 1917 - 1967

Do rodiny psychologa Mika přichází Milly. Přivádí ji jako už několik podobných, aby chvilku pobyla.....Vítá ji jeho žena Saskia a nevítá ji jeho dcera Phoebe. 

Milly a Phoebe jsou stejně staré, jsou to teenagerky, puberťačky. Každá je ale jiná.

Milly je oběť domácího násilí. Její matka je obviněná ze strašných věcí a ten kdo ji udal policii je.... Milly.


Phoebe je rozmazlená, krásná a krutá. Ve škole, kam začala chodit i Milly, poštve všechny proti ní. Nehodlá ji přijat ani jako hosta ani jako kamarádku ani jako součast rodiny.

Phoebe neví proč je Milly u nich.Chápe, že se jí něco stalo, ale neví co a je jí to jedno. 

Milly všechno přijímá tak jak to je.....


Kniha je označena jako psychothriller. Souhlasím. 
Je o hrozných věcech, které jsou nepochopitelné. 
Je o dětské duši, která jako houba nasává všechno co vidí, slyší, bere jako normu.
Je o hranicích, které má každý jinde......

Jak už jsem psala výše, čtenář tuší co se dělo, ale není mu to servírováno surově. Je to naznačeno, čtenář pochopí, ale není masírován nechutnými detaily. Je to důležité vědět, ale podružné.

Prvotní je příběh Milly. Její psychologický boj sama se sebou. Co když její matka...její krev...je v ní? Ovlivnila ji tak moc, že s tím Milly nemůže nic udělat? Jak to má zvládnout? Co je dobře a co špatně?

Já tuto knihu doporučuji všem kdo má rád psychologické příběhy. Přečetla jsem ji za pár dnů, zajímal mě vývoj Milly a vlastně i Phoebe.

Zajímalo mě kdo vyhraje......

" Osm schodů nahoru. A pak ještě čtyři. První dveře napravo."

Děkuji nakladatelství LEDA. Knihu můžete koupit TADY. Nebo se podívat kde ji nají nejlevnější, KLIK.

HODNOCENÍ



ANOTACE

Její matka už ve svém domě spáchala několik vražd a nejenom to – v záchvatech pomatení mučí svoji dceru, aby se hrůz účastnila. Matka předtím taková nebyla a měla svoje děti ráda, a Annie matku ji přese všechno ještě pořád miluje, ale jediný způsob, jak může strašlivým událostem udělat konec, je udat ji na policii.
Annie pak dostává v životě druhou šanci. Má novou identitu, jmenuje se teď Milly, a žije v nové, zámožné pěstounské rodině, díky které dokonce začne chodit do prestižní soukromé školy. 
Jenomže pokračující vyšetřování jí dalšími a dalšími výslechy připomíná tragickou minulost. Milly má být hlavním svědkem obžaloby v soudním procesu s její matkou, který se neúprosně blíží. Otřesená Milly se trápí pochybami – převažují u ní zděděné předpoklady, nebo ji víc ovlivňuje to, co dobrého i hrozného dosud zažila? 
Dokonce i v novém domově Milly potkávají nesnesitelné chvíle, když ji šikanují její vrstevnice. Napětí se už nedá unést, svědomí v ní bojuje se smrtelným vábením a ona se musí definitivně rozhodnout. Dokáže zapřít matčinu krev a uniknout běsům? Vzepře se našeptávání démonů a zaplatí za to, anebo se stane učednicí své matky? 

2 komentáře:

  1. Tak to jsem ráda, že to tam není podrobně popisováno, to taky dost těžko dávám a raději se tomu vyhnu. Na knížku jsem nicméně hodně zvědavá :)

    OdpovědětVymazat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.