středa 6. září 2017

MATTHEW NORMAN: Všichni jsme nějak vadní

Podle anotace této knihy bych si ji nevybrala. Myslela bych, že je to další z řady knih o třicátníkovi, který se rozvedl, neví co s životem, plácá se v sebelítosti a střídá holky.

Když mi Lucie z nakladatelství JOTA, tuto knihu nabídla jako alternativu té co jsem chtěla původně, řekla jsem si, že ji zkusím.

Jak se mi líbila?



Už jenom ten přebal....půlka muže v obleku a půl ženy ve flitrových šatech s potetovanou rukou...naprosté protiklady. Jing a jang.

Příběh je velmi jednoduchý - rozvedený Andy se vrací do rodného městečka, protože mu umírá dědeček. Vůbec se mu nechce, protože ví, že návrat nebude jednoduchý.....

Totiž, ostuda, kterou tady má je velká jako New York, kam se přestěhovat ( rozuměj utekl).
Jednak pokazil svatbu svému nejlepšímu příteli, který je čistě náhodou i jeho exšvagrem. Aby toho nebylo málo tak zmlátí svého extchána ( pořád jsme na svatbě). A korunu tomu nasadí, když rozbije auto ženichovi ( ano, svému exšvagrovi).


Vlastně celá jeho rodina je trochu vadná :-) Copak je normální střílet po veverkách painballkou, takže pak po zahradě běhají různobarevné? Anebo jeho máti - je to konzervativka a hlásá v rádii, je radikálně proto sňatkům homosexuálů atd....

A aby těch vadností nebylo dost, vstoupí Andymu do života Daisy. Potetovaná, divná holka, která se vzala kdoví kde a je to kdoví kdo.
  

Je to srandovní román. "Srandovní" mi k této knize sedí dokonale. Celou dobu jsem se mírně usmívala, občas i nahlas zasmála. A přesto ( nebo právě proto) je v knize spousta moudra. Třeba to, že člověk má být nablízku těm, které miluje. Že když nám někdo ublíží, nemusí to být ausgerecht hajzl, ale třeba má vlastní bolístku, se kterou se neumí vyrovnat. A hlavně, že nikdo není dokonalý.

Celou dobu co jsem knihu četla, jsem myslela na to, že by to byl výborný film. Zvláštní, to mě ještě u žádné knihy nenapadlo.

Děkuji Lucii, že mi rozšířila obzory o knihu, ze které vyplývá, že i muži mají city :-)

Koupit ji můžete na stránkách JOTY, TADY.

HODNOCENÍ



ANOTACE

Andy Carter byl šťastný. Měl solidní zaměstnání, běhal pro charitu, vedl klidný a spokojený život na americkém Středozápadě. A pak ho opustila žena. Kvůli sousedovi, pohlednému urostlému řidiči sanitky.
Příběh knihy Všichni jsme nějak vadní začíná rok poté, co Andy přišel o práci, zkazil svatbu svého nejlepšího přítele a přestěhoval se do New Yorku, kde žije v maličkém bytu s věčně nabroušeným kocourem Jeterem, který ani není jeho. A k tomu ho čeká další změna. Dozvídá se, že mu doma v Omaze umírá jeho milovaný dědeček, takže se musí okamžitě vrátit.
V rodném městě je Andy nevyhnutelně konfrontován s nepříjemnou minulostí. Musí se vyrovnat s bolestí z rozchodu se svou životní láskou, kterou stále miluje, s radikálně konzervativními názory své matky, rozhlasové moderátorky, s manželskými problémy rodičů a se svým nejlepším přítelem, který mu ještě neodpustil.
A jako by to nestačilo, vše navíc komplikuje setkání s výstřední Daisy, nezaměstnanou dívkou s patnácti tetováními a spoustou tajemství, která tvrdí, že mu pomůže najít ztracenou rovnováhu a štěstí. Andy se chce znovu radovat ze života a Daisy se zdá být jeho poslední šancí.
Všichni jsme nějak vadní je mimořádně zábavná a čtivá kniha se svižnými dialogy, chytrým humorem, množstvím odkazů na současnou populární kulturu a spoustou více i méně hlubokých zamyšlení.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.