pondělí 12. prosince 2016

RUTA SEPETYS: Potrhaná křídla

První kniha, kterou jsem od Ruty četla je V šedých tónech ( odkaz tady). Naprosto mě nadchla, proto nechápu, že další knihu jsem si pořídila až teď....vlastně dvě knihy. O té další příště.

Hlavní hrdinka Josie je....hrdinka. Její matka je prostitutka, která ji "zajistila" život plný drog, kurev, plný hrdinů z podsvětí a kamarádek z bordelu. Představte si padesátá léta v New Orleans. Myslím, že vše co si představíte Josie prožila.

Nečekejte příběh o zneužívané chudince nebo cokoliv podobného. Josie je absolutní protiklad své matky. Už v deseti letech si našla práci v knihkupectví, kde tajně přespávala. Majitel to zjistil a upravil ji malinký pokojíček, kde měla soukromí a klid. 



Josie je chytrá, její sen je studium na vysoké škole. Je to sen, nedostižný a nepředstavitelný. Jak by mohla ona, spodina, studovat v prestižní škole? Kde vzít peníze? Kde vzít doporučení? Kde vzít odvahu?

Povede se to Josie? 

Kniha je tak výborně psaná, že čtete a čtete a čtete a nadáváte a vůbec......Mám strašně ráda silné příběhy, tento k nim patří.
Všechno skončí tak nějak....opravdově. Tak jak by to, nejspíše, v těch letech a na tom místě skončilo i ve skutečnosti. 


Kdo neznáte Rutu Sepetys, rozhodně ji poznejte. Doporučuji začít touhle knihou. Je jiná než V šedých tónech a jiná než ta další, o které budu psát zanedlouho. Je tzv.lehčí a i proto ji nedám plný počet bodů v hodnocení. Příběh je krásný a silný, ale ty další knihy mají příběhy silnější.

HODNOCENÍ


ANOTACE

New Orleans padesátých let – zábava, saxofony, intriky i černá ruka mafie. Josie Moraineová přišla do města „velké pohody“ s matkou. S matkou, která jí slibovala panenku, když bude hodná, ale nikdy si na to pak nevzpomněla, s matkou, která byla prostitutkou a milovala drahé šperky, s matkou, která se o ni neuměla a možná ani nechtěla postarat. Josie se ale dokázala postavit na vlastní nohy a má hlavu plnou snů. Dokáže si je však splnit? Dokáže se vymanit z bahna Čtvrti, které se jí snaží stáhnout dolů? A dokáže se vyrovnat s lidskými slabostmi, zradami a křivdami a poznat, kde je pravda?
Další kniha od autorky světově uznávaného románu V šedých tónech, která vás nenechá chladnými, s postavami, které vám budou ožívat před očima. Ruta Sepetysová svou druhou knihou dokázala spisovatelsky vyspět a právem se zařadila mezi významné autory současnosti. 


3 komentáře:

  1. POvedená recenze a pěkné prádlo :D Ale teď upřímně, kniha se mi líbí. Obálka je nádherná a silný příběh na mě působí velice emotivně. A takové knihy já mám ráda. Děkuju za tip :)

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý tip. Potrhaná křídla si s radostí přidám na seznam k přečtení.
    Děkuji za tuto recenzi.
    Hezký večer.

    OdpovědětVymazat
  3. Já četla zatím jen V šedých tónech a i když se mi líbila, nějaké výtky jsem měla. Teď jsem si nedávno pořídila Sůl moře a věřím, že mě autorka znovu nadchne :) Potrhaná křídla tak nějak přehlížím, ale pokud se mi Sůl moře zalíbí, tak se asi pustím i právě do této :)
    Měj se krásně

    OdpovědětVymazat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.