sobota 20. srpna 2016

SLEPICE NA PAPRICE

Po delší době vkládám recept na jeden z klasických českých pokrmů. Je to nejoblíbenější jídlo manžela. Já zase miluji slepičí polévku. I na ni tady bude mini recept :-)

INGREDIENCE:
  • slepice - nejlépe domácí, pokud nemáte možnost, doporučuji Raciolu
  • cibule
  • sladká mletá paprika
  • mouka
  • zakysaná smetana + trocha mléka



Všechno pěkně pohromadě

Slepici jsem dala vařit den předem, jen s pár kuličkami nového koření, černého pepře, bobkovým listem a solí. Je to lepší, protože ji máte druhý den uvařenou a hlavně je vývar studený. Ze slepice je vývar silný a žlutý, prostě krása.

Maso oberu a nakrájím na kousky. Jen z prsou a větší kousky ze stehen nechám vcelku, ale není to nutné. Klidně nakrájej všechno. 

Ober maso a nakrájej na kousky.
Na sádle zpěň cibulku....

Sádlo a cibule....voňavá kombinace
Pak přidej mletou papriku a nechej spojit s tukem. Pořád míchej, aby se nepřipálila. To by pak zhořkla.
Papriku pořád míchej.....
Teď je řada na slepičce. Šup tam s ní a zase hezky promíchat.


Teď přilej vývar.


Asi nebudu mít nikdy nádherné fotky :-(
Tak, a nyní je čas dát tomu čas. Nechej dojít k varu, můžeš ochutnat a případně přisolit.

Neboj se barvy, až se přidá smetana, bude mít tu pravou paprikáčovou barvičku.
Teď si připrav zakysanou smetanu, kterou nařeď mlékem do tekutější konzistence. V tomto místě by se někdo mohl podivit, proč nedat sladkou smetanu....i tak to jde, ale pak se musí omáčka malinko přikyselit. Já jsem začala dělat se zakysankou a kyselit nemusím.


Pak přidej mouku. Kolik? To se nedá říct, protože nevím, kolik máš omáčky. Prostě přiměřeně. Co je moc důležité -  pořádně ji ve smetaně rozmíchej, opravdu pořádně. Jinak se ti udělají žmolky, které budou v omáčce.

Připravenou záklechtku ( tak tomu tady říkáme) vlej do bublající omáčky. Lej a míchej. 

Tak by měla omáčka vypadat.
Teď stačí nechat provařit, cca 10 minut....a je hotovo. My máme paprikáč nejraději s těstovinami. 


A jako bonus tady mám recept na výbornou slepičí polévku, malinko vylepšenou.
O co?

Takže, v hrnci si rozpusť máslo.

Máslíčko krásné žluté voňavé.....
Takhle si připrav kořenovou zeleninu ( mrkev, celer, petržel) a cibuli. To znamený - nastrouhej.

Vývar a zelenina

A teď dej všechno na rozpuštěné máslo a chvilku restuj. To je tajemství a kouzlo naprosto dokonalé polévky. Tohle mě naučila moje babička. Dělávala dokonalou zeleninovou polévku polévku. Bez vývaru. A já netušila jak docílit té báječné chuti a barvy. Až mi to prozradila. Jsem ji vděčná za tolik věcí......Mimochodem, chtěli byste recept na dokonalou zeleninovou polévku?

Line se nádherná vůně....
A pak zalijeme vývarem a necháme bublat........
 
To zelené je libeček
 Pak stačí přidat nudle.....


A zázrak jménem slepičí polévka je dokonán.  

Petrželka mi tam přistála až po vyfocení.....

Dobrou chuť.
Budu ráda, když mi napíšete jak děláte slepici na paprice vy. Člověk se pořád učí a inspiruje.



4 komentáře:

  1. Ráda si dávám vývary a nebo kuře na paprice, slepice mi nechutná :)

    Monča / KOSMETIKA PŘÍRODNĚ /

    OdpovědětVymazat
  2. Děláš mi chutě, ale taky bych radši slípku vyměnila za kuře :))

    OdpovědětVymazat
  3. Já orestuju cibulku, přidám papriku, taky malinko orestuju, přidám mouku, zase orestuju, zaleju vývarem a míchám. Nechám provařit, vrazím do toho tyčák a rozmixuju do hladka. Pak opatrně přidávám zakysanou smetanu a míchám (většinou metličkou, ale samozřejmě lze i vařečkou). Přidám obrané maso, nechám prohřát. A nejraději to máme s knedlíkem. Jen většinou dělám kuře, protože mám raději čerstve maso a slepici u nás v okolí mají jen v mrazáku, takže používám kuřecí čtvrtky, které mají ve spec. prodejně kousek od nás.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vývar ze slepice je naprosto jiný než z kuřete, mnohem chutnější. Z kuřete je taky fajn, ale ke slepičce se nedá rovnat :-)

      Vymazat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.