čtvrtek 18. února 2016

Čokoládové brownies

Miluji čokoládu, předesílám, že dobrou čokoládu. A dobroty z čokolády....je něco lepšího?

A tak jsem se pídila po receptu, kterým bych se vycajchnovala před holkama v práci. Jsme tam samé ženské, jedna mlsnější než druhá a máme zvyk přinést nějakou dobrotu, když je důvod- narozeniny, svátek, hody....

A našla jsem.

Suroviny:
  • 300 g čokolády - já dávala 75%
  • 100 g hladké mouky
  • 35 g kakaa holandského typu
  • špetka soli
  • 5 velkých vajec
  • 150 g krupicového cukru 
  • 150 g másla
  • 2 lžičky vanilkového extraktu - já měla jen vanilkovou trest :-(
Na krém:
  • 400g sklenice burákového másla nebo lískooříškového krému - já si to na poslední chvilku rozmyslela a udělala něco jiného ( na fotce je burákové máslo, což byl původní plán). Co jsem dala já napíšu na konec receptu jako Můj tip.
Na ozdobení:
  • 100 g čokolády

Všechno hezky dohromady

Postup:
  • ve vodní lázni rozpusťte čokoládu
To je krásné jezírko......
Tady se válí mouka, kakao a sůl.

  • Mouku, kakao a sůl vmíchejte k rozpuštěné čokoládě


Nevypadá to moc vábně, ale nebojte.....

  • v jiné misce ušlehejte máslo, cukr, vejce a extrakt


Klasika....


  • A nyní vše spojte v krásnou, nadýchanou a lahodnou  hmotu


Teď už to vypadá líp, že? A nezapomeňte olízat stěrku :-)

  • A nyní šup na plech s vysokým okrajem, která vyložte pečícím papírem. V receptu je psáno 20 x 30 cm, což je menší než klasický. Ale já těsto dala na klasický plech a brownies mělo výšku naprosto super. Tady jsem všechno dělala jen z polovičního množství, proto mám i menší formu.

Čokoládová paráda.

  • Pekla jsem, v rozpálené troubě, cca 20 minut. Nechejte pořádně vychladnout a pak potřete burákovým máslem ( původní recept). Rozpusťte další část čokolády a ozdobte dle fantazie- krajka, čárky, tečky, čtverce, kolečka.....:-) Já ale dala....

Ač na první pohled nevypadá nijak pozoruhodně, věře, že je výborné.

  • Můj tip: 100 g čokolády rozpustit ve vodní lázni a zamíchat 150 g zakysané smetany. Holky, to je taková dobrota sama o sobě, že hrozí návyk.

Tady vidíte, jakou mám fantazii na zdobení. Žádnou :-) Budiž mi omluvou, že už to byla druhá várka a já byla unavená.

Tak co říkáte? Vyzkoušíte?

A nezapomeňte na giveaway, která běží do konce února. ODKAZ TADY.

6 komentářů:

  1. Ukládám si Míšo, na nějakou oslavu se bude nový recept hodit, ještě jsem Brownies nedělala.
    Měj se hezky.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  2. To vypadá úžasně. Vyzkouším co nejdříve.

    OdpovědětVymazat
  3. čokoládu se zakysanou smetanou dávám i na jiné buchty, je to rychlé a krásně se krájí.... super tip na dobrůtku

    OdpovědětVymazat
  4. vyzerá to super, ja som tiež ich akurát dorobila a teším sa ako ich dozdobím a potom postujem na insta :))

    Dominika Makarová fashion blog

    OdpovědětVymazat
  5. Miluju brownies :)
    ale já znám úplně jiný recept a tento rozhodně vyzkouším :))
    KATY

    OdpovědětVymazat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.