středa 24. února 2016

CHINOIS - francouzský máslový koláč

K napsání tohoto receptu mě inspirovala Ája, která na svém blogu Štěstí v mém životě psala o tom, že si ho koupila v Lidlu, ale že ho dělává i doma.

A já si uvědomila, že jsem si kdysi uložila recept, ale nikdy neupekla. A tak bylo načase to změnit :-)

INGREDIENCE:

TĚSTO:
  • 100 ml mléka - vlažné
  • 90 g másla - rozpuštěné
  • 2 vejce
  • 50 g cukru krupice
  • 300 g hladké mouky
  • špetka soli
  • 20 g droždí 

KRÉM:
  • 250 ml mléka
  • 100 g cukru krupice
  • 2 žloutky
  • 30 g hladké mouky
  • 1 vanilkový lusk nebo vanilkový cukr
  • rozinky v rumu - kdo nemá rád. nedává. Já je zapomněla vyfotit :-)
Všechno pohromadě. Není toho moc, že?
 POSTUP:


Do teplého mléka s cukrem rozdrobím droždí. Jak vidíte já dala mouku, ve které jsem vytvořila důlek a kvásek dělám přímo v míse.

Kvásek

Přihodím 2 celá vejce a rozpuštěné máslo.

Už je tam všechno.

A teď začíná mazlení s těstem. Trocha síly a mnoho lásky, aby vzniklo hladké těsto. Jak říkala moje babička - musí dělat bubliny, pak je zaděláno. Teď ho přikryji a uložím k odpočinku někam do teplíčka.
Jde to snadno a rychle.

 Nyní je čas na přípravu náplně. Mléko s cukrem přivedu k mírnému varu a přisypu mouku. Teď to chce pořádně metličkou šlehat, aby nevznikly žmolky nebo aspoň, aby jich tam nebylo moc :-) Vzniklou kaši musím nechat vychladnout.

Heslo dne: Žmolkům stop!

 Do studené/vlažné kaše přimíchám 2 žloutky. Mám štěstí, že mi kamarádka nosí domácí vajíčka.....

2 žloutky od slepiček domácích.

 ....vidíte tu barvu? To umí jen domácí vajíčka :-) Teď je čas dát domácí vanilku. Jak se dostávají vanilkové zrníčka z vanilkového lusku psát nemusím, že? 

Vznikne žluťounký domácí puding

 Formu na dort si vyložím pečícím papírem, jen dno. Kousek  těsta si na dno rozprostřu....


Zbytek těsta rozválím a natřu náplní. Doporučuji ne moc k okrajům. 

Krása :-)

 Posypu rozinkami a zamotám jako roládu. 


Teď se připravte na trochu práce, u které budete nadávat. Roládu je nutno krájet na řezy...bystré hlavičky už ví....ano, bude to vytékat, zašpiní se deska i vaše ruce, ale neklesejte na mysli :-) Takže ukrojím řez cca 5 cm a položím řeznou stranou do formy. To co vyteklo, dám nahoru. Bude to vypadat vcelku nevzhledně, ale je to přece kynuté těsto, vykyne v krásku. 

Na fotce to vypadá líp než ve skutečnosti :-)

 A zde prosím, čerstvě vytažený CHINOIS

Těší mě, Chinois...

 A tady už vychladlý, připravený k prvnímu zakrojení....




Je to ideální pečivo ke snídaní, k čaji nebo kávě. Stejně jako dětem na svačinu. 




Dobrou chuť :-)


2 komentáře:

  1. No Míšo, krásně jsi se s ním vymazlila :o). Předpokládám, že chutnal ? Brzy ho také upeču.
    Je to prostě fešák :o).
    Ála

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá krásně, recept si ukládám a někdy určitě vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.