neděle 22. listopadu 2015

Liane Moriarty: Sedmilhářky

Zdá se, že mám novou oblíbenou autorku. Kniha Sedmilhářky je třetí, kterou od ní čtu  A chci číst další a další a další.....teda, zatím je další jen jedna, vyjde příští rok a bude se jmenovat Zamilovaná hypnotistka.....strašný název, kdo to, proboha, vymýšlí ?! Ale to mě neodradí a budu ji chtít!

Vraťme se k Sedmilhářkám........Tato kniha si ke mně hledala cestu klikatě a dlouho. Neustále mi byla slibována a slibována a nic. Nakonec mi ji z eshopu MARTINUS poslali, za což veeeelmi děkuji.



Hned na úvod chci uvést na pravou míru název. Je totiž špatný. Nikdo tady nelže.....jen se o některých věcech nemluví.

Úryvek z knihy:
Dnešek bude v každém ohledu dokonalý. Fotografie na Facebooku nebudou lhát. Tolik radosti. Život ji skýtá tolik radostí. Vážně není důvod, proč ho opouštět, dokud chlapci nedokončí střední školu.


Jane - je ve městě nová. Je mladá a má pětiletého chlapečka. Je plachá a nejistá. Je milá a chce zapadnout. Čeho se bojí? Proč myslí, že její chlapeček může být tím, kdo škrtí holčičku?
Jane - má tajemství.

Celeste - krásná, bohatá, zasněná, milovaná i milující. Maminka dvou chlapečků-dvojčat. Její manžel ji bezmezně miluje a okázale to dává najevo. Opravdu je to všechno tak? Tak proč Celeste tajně buduje nový život? 
Celeste - má tajemství.

Madeline - miluje i nenávidí se stejnou vášní. Má rodinu a bývalého manžela, se vším, co k tomu patří. Má dvě kamarádky, Jane a Celeste, ví o nich všechno.....Opravdu? Tak proč se v městečku vyšetřuje vražda?

Myslíme si, že o sousedech všechno víme. Obzvláště na malém městečku, jako je Pirriwee. A co teprve o kamarádkách, žádná tajemství před námi nejsou.....No, to bychom se divili.

Úryvek z knihy:
Jenže to zřejmě neřekla správně, protože si stoupl před ni a vzal jí obličej do dlaní, jako to dělával, když ji chtěl něžně políbit."Tohle nestačilo," řekl a třískl jí hlavou o zeď. 

Víte proč mám knihy Liane Moriarty ráda? Protože jsou o normálních lidech, jsou uvěřitelné. Jsou psané s lehkostí, i když téma je vážné. Jsou vyrovnané nebo jak bych to řekla. Protože i v životě je chvilku tralala a chvilku ouvej. Hlavní hrdinka/y je žena, ale nepředstavujte si červenou knihovnu nebo jinou příšernost. Tyto knihy se čtou jedním dechem, je v nich humor, napětí, tajemství a rozum....ano, selský rozum. 

Úryvek z knihy:
Napadlo jí, že na světě jsou různé úrovně zla. Drobné zlo, jako její vlastní jízlivé poznámky. Větší zla, jako když opustíte svou ženu s čerstvě narozeným miminkem nebo spíte s chůvou své dcery. A pak je tu zlo, s jakým neměla Madeline žádné zkušenosti: krutost v hotelových pokojích, násilí v předměstských domech, prodávání malých holčiček........

Někde jsem četla, že někomu připomíná Joy Fieldingovou na začátku její tvorby. Ano, to můžu potvrdit.  

Vím, že z úryvků, které jsem vybrala, to vypadá, že se jedná o smutnou, možná až thrilleroidní :-) knihu. Ale ne, tak to není. Je v ní plno ženského humoru a pohledu na svět a vlastně je hlavně o přátelství.


Ještě jednou děkuji knihkupectví Martinus za to, že jsem mohla strávit pár hezkých dnů pohroužená do tajemství tří žen. Knihu můžete koupit TADY

A pokud jste dočetli až sem, tak připomínám KÓD CNJ2C3V10VK na Brandnooz box plný tradičních českých značek za který zaplatíte jen 222 kaček. Hodnota boxu je více než 360 kaček. Pozor počet boxů je limitovaný.

9 komentářů:

  1. Jééé já ji chci taky - Ježíšku :O)
    Četla jsem Manželovo tajemství a to jedním dechem, takže určitě bych si velmi ráda přečetla i tuto, díky za tip Míšo.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  2. Podle tvé recenze by se mohla líbit i mně. Děkuji za tip. :)

    Můj blog - V žádném případě

    OdpovědětVymazat
  3. Knižka vyzerá skvelo :)

    Pozývam ťa na vianočnú Giveaway, ktorá práve prebieha na mojom blogu :)
    Hello, my name is Ev

    OdpovědětVymazat
  4. tá by sa mohla páčiť mamine, že by ďalší darček na Vianoce?! :D

    OdpovědětVymazat
  5. Teda, mrzí mě, že jsem se k tvému blogu dostala až dnes - TEĎ! Už teď mám vybrané minimálně dvě knihy, které musím koupit! Do města se dostanu až po novém roce a tak na Vánoce už je bohužel nekoupím :-( Jdu pokračovat ve čtení článků a načerpám další inspiraci ;-) Hezké Vánoce!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za milá slova :-) Přesně proto recenze děkám, jsem ráda, že se Ti líbí. Doufám, že se staneš pravidelnou čtenářkou blogu.

      Vymazat
  6. Skvělá recenze. Od autorky jsem četla Manželovo tajemství a Tři přání. Obě knížky zbožňuju a přemýšlela jsem, kterou si od autorky koupím teď. Tahle super recenze mi pomohla s rozhodováním, takže si koupím Sedmilhářky. ;)Děkuju za pomoc :)

    OdpovědětVymazat
  7. Tohle byla hned po Manželově tajemství moje druhá kniha od autorky. Parádní kniha - stejně tak i ta, kterou jsem zmínila.

    OdpovědětVymazat
  8. Ufff, dalo mi to zabrat, ale recenzi jsem našla :-) Já si chci teď sehnat i jiné knížky od této autorky.

    OdpovědětVymazat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.