neděle 26. července 2015

M. L. Stedman: Světlo mezi oceány

Už dlouho jsem se nemohla odtrhnout od nějaké knihy, jako od této......





Nádherná kniha o lásce mezi mužem a ženou, o svědomí, o zodpovědnosti, o mateřské lásce, o rozhodnutí, které změní všechno, o světlu, které ukazuje směr......

Muž, který nedoufal ve štěstí, natož v lásku......
Žena, která věřila, že lásku najde a bude mít děti a budou žít šťastně až do smrti.....
Muž, který dělá všechno tak jak říkají pravidla a zákony. Je strážce majáku, což musí být člověk bezúhonný a poctivý......
Žena, která svého muže následuje na ostrov, kde není nic než maják a oceán. Toto místo si zamiluje a chce založit rodinu......
Tři maličké hrobečky....... A pak jednou loďka a v ní mrtvý muž a živé dítě.....

Udělat to, co káže Tomovi svědomí a zákony? Poslechnout srdce a podlehnout přemlouvání Izabel? Podlehnout slzám a argumentům, které jeho milovaná žena, předkládá? Nechat si dítě, o kterém nikdo neví a které nikoho, nejspíš, nemá?

Rozhodnutí, které změní život všech......Hranice mezi dobrem a zlem je tak křehká.
Knihu můžete zakoupit tady klik

POZOR SPOILERY!

Jedna z mála knih, u které mi tekly slzy, kdy jsem zatínala zuby a kdy jsem knihu odkládala a ptala se sama sebe jak bych se zachovala já, být v situacích Toma či Izabel.
Chápala jsem Toma- jeho smysl pro spravedlnost....
Chápala jsem Izabel- její lásku k dítěti....
Ač to bude nemorální, musím uznat, že jsem byla na straně Iz. Nepředstavitelná věc pro matku, ztratit dítě a ještě zásluhou manžela. Smutek, zklamání, vztek, prázdnota....
Chápu i Tomovi pohnutky, ale to co následovalo pak, mě utvrzuje v přesvědčení, že udělal chybu. Tolik lidí udělal nešťastných....

Můj názor na věc přesně vystihuje to, co řekla Izabelina maminka: " Žijeme s rozhodnutími, která učiníme. Tomu se říká statečnost. Žít s následky svých vlastních chyb."

Přečtěte si tuto knihu a napište mi. Strašně by mě zajímaly vaše názory.
Knihu jsem dostala k recenzi od eshopu Dobre-knihy klik, za což moc děkuji.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.