neděle 31. května 2015

Mřížková buchta s povidly

Dnes jsem chtěla rodině upéct koláče s mými povidly, které jsem vám představila ZDE . Bohužel  jsem z lednice vytáhla kvasnice, kterým tam nejspíš byla obrovská zima. Jak jinak si vysvětlit ten šedozelený kožich co měly na sobě? A protože mám zásadu, že do obchodu o víkendu NECHODÍM, měla jsem dvě možnosti:
a) vyprdnout se na pečení....stejně se snažím zhubnout a rodina ať si dá oplatek
b) najít recept bez kvasnic
Protože rodinu nechci odbývat oplatkou a moje hubnutí, po tom co jsem zbágrovala v práci ( odchod do důchodu, rozlučka, narozeniny), bude muset začít jindy.......prostě tady máte recept :-)




600 g polohrubé mouky, 1 prášek do pečiva, 1 vanilkový cukr, 100 g moučkového cukru, 250 g Hery, 3 vejce, 1 lžíce rumu
hrušková povidla (případně jiná náplň)

Postup

Na vále smícháme mouku s práškem do pečiva a cukrem. Do důlku v mouce dáme celá vejce a rum, kolem dokola na kousky pokrájenou Heru. Rukama zpracujeme hladké těsto.
Asi třetinu těsta odkrojíme a uložíme bokem.
Větší část těsto položíme na vymazaný plech a rukama rozmačkáme nebo malým válečkem rozválíme po celé ploše.
Těsto potřeme vrstvou povidel.
Odložené těsto rozválíme a rádýlkem rozkrájíme na stejně široké proužky. Z nich vytvoříme na koláči mřížku. Já se většinou na rádýlko vykašlu a udělám válečky, které trochu válečkem přejedu nebo dám i tak, neplacaté.
Vložíme do trouby vyhřáté na 180°C a upečeme do zrůžovění, 20-25 minut.



Není to žádný zázrak, taková obyčejná buchta ke kafíčku. Ale je rychlá a zvládne ji každý :-)



Žádné komentáře:

Okomentovat

Vaše komentáře mě vždy potěší. Hezký den.